Summer Break je projekat koji je nastao 2020. godine sa ciljem kreiranja jednog ogromnog događaja od strateškog značaja za sve studentske organizacije sa FON-a. Ovaj projekat predstavlja novu vrednost, zajedničko kreiranje stvari koje su veće od studentskih organizacija individualno.
Ideja je da se ovaj cilj ostvari kroz niz strateških sastanaka između studentskih organizacija, edukativnih radionica i humanitarno-sportskog dela. Preko 100 studenata okuplja se na lokaciji van Beograda u periodu nakon završetka oktobarskog ispitnog roka. Na tom zajedničkom putovanju, kroz četvorodnevne aktivnosti, studenti će imati priliku da se zajedno sa kolegama sa fakulteta upoznaju sa kompanijama parnterima koje podržavaju Summer Break.
Pored formalnijeg dela projekta koji je namenjen finansijskim partnerima, Summer Break pruža i jednu potpuno drugu dimeniziju, odnosno humanitarno-sportsku. Učesnici se tokom projekta, nakon radionica i strateških sastanak, takmiče u ekipnim i individualnim sportovima kao što su basket, futsal, odbojka i stoni tenis, a sve sa ciljem da se međusobno upoznaju, sprijatelje i prikupe novčana sredstva za one kojima je pomoć u tom trenutku najpotrebnija.
1. Da li je po Vašem mišljenju studentski aktivizam dobra priprema mladima za poslovni svet?
Svakako da jeste. Kroz studentski aktivizam, mladi stiču radne navike i stiču osećaj dodatne odgovornosti
za obavljanje zadataka,što im služi kao dobro iskustvo da kasnije naprave svoje prve profesionalne korake.
Benefiti studentskog aktivizma su zasigurno mnogobrojni. Tokom studentskog aktivizma mladi imaju
prilike da stupe u kontakt sa mnogobrojnim kompanijama, da upoznaju njihov način poslovanja,
organizaciju, vrednosti, a sa druge strane i mi kao kompanija imamo priliku da upoznajemo njih i da
podržimo njihovo učenje i razvoj.
2. Koji vid interakcije sa studentima je po Vašem mišljenju najznačajniji?
Svaka interakcija sa studentima nam mnogo znači jer je jedan od strateških ciljeva naše kompanije
prepoznavanje i razvoj mladih talenata. Ono što bismo izdvojili da nam je značajnije je učešće u
interaktivnim radionicama sa studentima u koje se oni sami uključuju i u kojima imamo diskusiju. Takođe
bismo izdvojili i prilike da pred studente postavimo izazove i zadatke i pratimo njihov način razmišljanja i
slušamo njihove predloge rešenja.
3. Na koji način smatrate da je trenutna situacija sa korona virusom uticala na Vaš odnos sa
studentskim organizacijama ili potencijalnim praktikantima prilikom zapošljavanja?
Kada se desila pandemija virusa Covid-19, iznenadila je ceo svet, ali i postavila jedan veliki izazov pred nas.
Izazov je bio da u što kraćem roku pronađemo nove načine funkcionisanja koji će biti barem jednako dobri
kao načini na koje je sve funkcionisalo pre pandemije virusa. Smatramo da smo u tome u potpunosti
uspeli, odreagovali smo pravovremeno, pronašli smo nove načine i uvideli smo mogućnosti koje nam
pruža online saradnja, koju nismo u dovoljnoj meri koristili u periodu pre pandemije. Online saradnja nam
je pokazala koliko je važno da budemo prilagodljivi u svim situacijama, ali i da je moguće u ovakvim
uslovima ostvariti saradnju koja je veoma kvalitetna i koja ni po čemu ne zaostaje u odnosu na saradnju iz
prethodnog perioda. Naravno, održavanje tako dobrog odnosa ne bi bilo moguće da i same studentske
organizacije nisu odreagovale na najbolji mogući način i prilagodile se novonastaloj situaciji.
4. Da li je komunikacija koju ostvarujete sa studentima preko studentskih organizacija za Vas
značajna i kako biste je unapredili?
Komunikacija sa studentima preko studentskih organizacija nam je veoma značajna. Na taj način
upoznajemo talentovane i ambiciozne mlade ljude kojima predstavljamo našu kompaniju, naše vrednosti,
kojima se trudimo da što bliže prikažemo kako izgleda raditi u velikoj internacionalnoj kompaniji koja je
lider u maloprodaju na našem tržištu i kako da na najbolji mogući način predvide i prevaziđu potencijalne
izazove koji ih očekuju kada završe svoje školovanje i kada budu pravili svoje prve korake u poslovnom
svetu. Komunikacija koju trenutno imamo sa studentima i studentskim organizacijama je dobra, ali je
potrebno kontinuirano raditi na daljem razvijanju i poboljšanju odnosa kako bi komunikacija uvek bila na
visokom nivou. To bismo postigli dodatnim aktivnostima sa studentima preko studentskih organizacija
tako što bismo podstakli studenate da dodatno učestvuju u projektima i da dodatno istaknu šta bi im bilo
najznačajnije da saznaju, kako bismo im još adekvatnije odgovorili na njihove nedoumice i potrebe.
5. Koje su to osobine i znanja koja najviše cenite kod mladih ljudi koji počinju sa radom/praksom u
vašoj kompaniji?
Dolaskom u našu kompaniju mladi imaju priliku da uz svog mentora ili kolege steknu praktična znanja i
potrebne veštine koja će im pomoći da bolje razumeju posao i dobiju dobru osnovu za započinjanje
njihovih karijera. Pored znanja koja su stekli tokom školovanja, uvek nam je drago da vidimo ambiciozne i
istrajne mlade ljude koji imaju svoj integriteti i želju za daljim učenjem, usavršavanjem i napredovanjem.
Fleksibilnost i prilagodljivost su vrlo važne osobine kod mladih ljudi kako bi se što bolje uklopile u
korporativni svet, ali i proaktivnost i inovativnost, jer su kod nas nove ideje i inicijative uvek dobrodošle i
rado im posvetimo pažnju.
6. U kojoj meri smatrate da su studenti informisani o tome šta ih očekuje kada zakorače u poslovni
život i da li postoji neki način na koji biste Vi ovo unapredili?
Mlađe generacije uglavnom imaju sliku o tome šta ih očekuje kada zakorače u poslovni svet, ali kao i kada
smo govorili o komunikaciji sa studentima, mi se uvek zalažemo da ih što više podržimo u kreiranju
kompletne slike o poslovnom životu kroz deljenje informacija o našoj industriji i priblizavanju iskustava
rada naših kolega u kompaniji.
7. Koja su Vaša očekivanja od projekta Summer Break?
Sa vašom studentskom organizacijom godinama u nazad imamo odličan odnos i uvek nam je veliko
zadovoljstvo da učestvujemo u vašim projektima. Kao i u svakom prethodnom učešću, u kom ste ispunili
naša očekivanja, očekujemo da ćemo provesti lep dan sa vama u kom ćemo upoznati mnogo mladih,
talentovanih i ambicioznih ljudi sa kojima ćemo ostvariti dobru interakciju i koji će nam se pridružiti na
našem talent programu i postati naše nove mlade kolege.
8. Savet koji biste dali studentima?
Studentima bismo dali dva saveta. Prvi je da postave lične ciljeve, da budu vredni, da svaki dan rade na
sebi, da veruju u sebe i da nikako ne odustaju, jer je to pravi put ka ispunjenju ciljeva. A drugi, još važniji,
je da se prijave na naš talent program Find Your Place @ Delhaize, za koji prijave uskoro počinju. Program
je namenjen upravo mladim profesionalcima koji žele da svoje prve karijerne korake naprave u
korporativnom okruženju velike internacionalne kompanije koja je lider u maloprodaji na našem tržištu i
koji će im pružiti neophodno znanje i iskustvo kako bi po završetku programa imali mogućnost da se
priključe našem timu koji broji oko 13.000 zaposlenih.
1. Da li je po Vašem mišljenju studentski aktivizam dobra priprema mladima za poslovni
svet?
Studenti su uvek bili pokretačka snaga jednog društva, tako da i u poslovnom svetu ovo važi.
Mlad čovek kada se edukuje i profiliše tamo gde želi da osnaži svoje intelektualne veštine, idealno
je tle za pripremu pravog temelja poslovnog sveta. S tim u vezi, aktivizam studenata uvek treba
pozdraviti i pomoći kad god smo u prilici.
2. Koji vid interakcije sa studentima je po Vašem mišljenju najznačajniji?
Budući da su studenti pretežno mladi ljudi, a mladim ljudima novi trendovi predstavljaju nešto
svojstveno, onda se i mi trudimo da interakciju sa ovom grupom baziramo na novim društvenim
medijima i alatima.
3. Na koji način smatrate da je trenutna situacija sa korona virusom uticala na Vaš odnos sa
studentskim organizacijama ili potencijalnim praktikantima prilikom zapošljavanja?
Cela situacija sa pandemijom je drastično uticala na naše celokupno poslovanje, pa naravno i na
sve njegove segmente i potsegmente. Nismo bili u mogućnosti da razmišljamo o praktikantima
niti o novim zaposlenima, ali smo, između ostalih, i sa studentskim organizacijama delili naša
nova naša saznanja kada je reč o sprezi fizičke aktivnosti i imuniteta.
4. Da li je komunikacija koju ostvarujete sa studentima preko studentskih organizacija za Vas
značajna i kako biste je unapredili?
Kao što sam i navela na početku, jako nam je bitno da ulažemo u interakciju sa studentima jer
zaista na mladima svet ostaje. Još kad na to dodamo da su oni i entuzijastični, proaktivni i vrlo
motivisani, onda je to pun pogodak. Ono što bi bilo eventualno interesantno kada razmišljamo o
komunikaciji sa studentima, je na primer ideja da studenti izađu sa predlogom novih sistema
komunikacije i angažmana budući da su oni ti koji su mladi i upoznati sa novim trendovima. Na
taj način mi bismo dobili dodatan uvid u svet mladih, a oni postavili nove standarde.
5. Koje su to osobine i znanja koja najviše cenite kod mladih ljudi koji počinju sa
radom/praksom u Vašoj kompaniji?
Motivisanost, proaktivnost, entuzijazam, želja za učenjem i komunikativnost
6. U kojoj meri smatrate da su studenti informisani o tome šta ih očekuje kada zakorače u
poslovni život i da li postoji neki način na koji biste Vi ovo unapredili?
Donekle su informisani ali pretežno oko grubih crta u konkretnim poslovima. Ono što fali su
svakako soft skill-ovi, kultura poslovanja, work-life balans i kategorije slične njima. Unapređenje
svega ovoga bi se odvijalo na pravi način kada bi svaka firma bila u obavezi da određeni broj
praktikanata primi kod sebe ili kao što je to na zapadu i slučaj – da se već u trećoj godini studija
odlučuju studenti za profil firme gde će raditi i da ta praksa bude obavezna, a ne pro forme kao
što je u našoj državi slučaj.
7. Koja su Vaša očekivanja od projekta Summer Break?
Sjajna komunikacija na radionicama, prijatno druženje, upoznavanje i zanimljiva rešenja
zadataka. 🙂
8. Savet koji biste dali studentima?
Don’t grow up – it’s a trap! Donekle je šala, ali donekle je i istina – probajte da zadržite maštu,
entuzijazam, poletnost i sve ono što čini pokretačku snagu u ovom delu života, jer kad se kasnije
ukalupite u biznis svet odraslih, nikada se nećete vratiti nazad, a za veliki uspeh baš to je
potrebno.
1. Da li je po Vašem mišljenju studentski aktivizam dobra priprema mladima za poslovni
svet?
Da, definitivno. Pogotovo iz ugla HR-a i rekrutmenta, osobe koje su bile deo ili su trenutno
deo neke studentske organizacije su se pokazale kao jako dobri kandidati. Rad u
studentskim organizacijama pozitivno utiče na komunikacione veštine studenata, ali i na
samopouzdanje.
2. Koji vid interakcije sa studentima je po Vašem mišljenju najznačajniji?
U većini slučajeva interakcija sa studentima je formalna (što na sajmovima zapošljavanja,
što na konferencijama, što na intevjuima). Lično smatram da je neformalna komunikacija
sa studentima, dijalog umesto monologa, najbitniji vid interakcije kada možemo saznati
šta je to što mladi žele, šta ih danas zanima, šta traže od novog radnog mesta…
3. Na koji način smatrate da je trenutna situacija sa korona virusom uticala na Vaš odnos sa
studentskim organizacijama ili potencijalnim praktikantima prilikom zapošljavanja?
Na početku pandemije je kontakt sa studentskim organizacijama bio znatno smanjen,
međutim vremenom, kako smo uvideli da online vid komunikacije podjednako važan i bitan
kao i sastanci ‚,uživo‘‘ i da online konferencije i sajmovi zapošljavanja podjednako dobro
rade posao, odnos sa studentima i mladima je u većoj meri vraćen na odnos kakav je bio
pre pandemije.
4. Da li je komunikacija koju ostvarujete sa studentima preko studentskih organizacija za Vas
značajna i kako biste je unapredili?
S obzirom da imamo program plaćene prakse u kompaniji, jako nam je bitna komunikacija
koju ostvarujemo sa fakultetima i studentskim organizacijama kako bismo studente
upoznali sa našom kompanijom i kako bismo dobili nove potencijalne kandidate.
5. Koje su to osobine i znanja koja najviše cenite kod mladih ljudi koji počinju sa
radom/praksom u Vašoj kompaniji?
Pored tehničkog znanja, najviše cenimo kada su mlade osobe koje započinju sa radom ili
praksom kod nas proaktivne i vole timski rad. Ja volim da kažem da je najveći benefit rada
u našoj kompaniji upravo tim, tako da je timski duh jako bitna osobina.
6. U kojoj meri smatrate da su studenti informisani o tome šta ih očekuje kada zakorače u
poslovni život i da li postoji neki način na koji biste Vi ovo unapredili?
Definitvno više nego ranije generacije, a veliki doprinos tome svakako imaju studentske
organizacije preko kojih studenti mogu da upoznaju tržište u Srbiji i kompanije.
7. Koja su Vaša očekivanja od projekta Summer Break?
Ideja nam je da bliže upoznamo mlade sa Atosom i našim načinom poslovanja i da
upoznamo nove mlade ljude koji su naši potencijalnii buduću zaposleni.
8. Savet koji biste dali studentima?
Ne ustručavajte se da pitate, istražujete i (ne) prihvatajte nešto što nije u skladu sa vašim
željama i životnim ciljevima.
Ovogodišnji Summer Break održaće se u periodu od 30.09. do 03.10. u hotelu “Šumarice” nadomak Kragujevca.
Koncept projekta osmišljen je da sadrži 3 strateška sastanka, 1 radionicu sa eksternim predavačem, Corporate Day koji se sastoji iz četiri celine namenjen finanijskim partnerima kao i 3 sportska turnira u basketu, odbojci i stonom tenisu, a na svim ovim delovima učestvovaće oko 100 prijavljenih učesnika.
Kroz nekoliko strateških sastanaka predstavnici izvršnih odbora studentskih organizacija sa FON-a će imati priliku da diskutuju o zajedničkim temama i definisanju još bolje saradnje organizacija.
Humanitarni deo projekta rezervisan je za Anastasiju Janaćković, devojčicu za koju se prikupljaju novčana sredstva kroz humanitarni vašar na projektu kao i “Penal za Anastasiju”.
Ogleda se kroz sportske turnire u basketu, mešovitoj odbojci i stonom tenisu